Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec 2020 dla grupy dzieci 4-letnich ,,Elfy”
- Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby.
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
- Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
- Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.
- Kształcenie umiejętności wnioskowania.
- Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.
- Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie.
- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów.
- Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin; rozwijanie postawy proekologicznej.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków.
- Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody.
- Kształtowanie umiejętności wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 6 (dodawanie na konkretach).
- Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę.
- Rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku wybranych owoców i warzyw.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
- Wdrażanie do poznawania rożnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza.
- Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
- Doskonalenie sprawności manualnej.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
- Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta.
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
- Rozwijanie aparatu mowy dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot.
- Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w porównywanych jajkach ptaków gospodarstwa wiejskiego.
- Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.
- Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.