Przedszkole nr 420 "Nasza Bajka" -

Zamierzenia

Bez tytułuZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc

 – Październik-

Tematy tygodniowe:

  1. Moja rodzina i ja
  2. Droga do przedszkola
  3. Leśne odgłosy
  4. Kącik zabawek

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze :

Dziecko:

  • chętnie odgaduje zagadki
  • bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • stara się łączyć przyczynę ze skutkiem
  • zna członków swojej rodziny
  • umie poprawnie wykonywać ćwiczenia graficzne
  • wykazuje się płynnością i precyzją ruchów w wykonywaniu własnych prac
  • zna nazwę miejsca zamieszkania
  • zna zawody rodziców, potrafi o nich opowiadać
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów i do siebie
  • potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
  • prawidłowo stosuje określenia: wysoko, nisko
  • prawidłowo posługuje się określeniami położenia: na prawo, na lewo
  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
  • rozpoznaje wybrane znaki drogowe
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki drzew
  • prawidłowo podaje liczbę dźwięków – liczebność zbioru
  • prawidłowo dodaje i odejmuje w określonym zakresie
  • zna telefon alarmowy 112
  • odwzorowuje kształty znanych figur geometrycznych
  • zna charakterystyczne cechy danej pory roku
  • poprawnie nazywa obserwowane zjawiska i zachowania
  • dostrzega rytm w następstwie pór roku
  • wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych
  • zna określenie para i potrafi stosować je w praktyce
  • zna zwyczaje niektórych zwierząt
  • potrafi współdziałać w zespole
  • rozpoznaje przedmioty na podstawie opisu słownego
  • odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych prac
  • aktywnie uczestniczy w zabawach słuchowych
  • reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa i dynamiki
  • rozróżnia w melodii dynamikę o różnym natężeniu dźwięku: głośno – cicho
  • stosuje określenia: na, pod, obok, pod, wyżej, niżej
  • potrafi określać położenie przedmiotów w przestrzeni