Przedszkole nr 420 "Nasza Bajka" -

Zamierzenia

Bez tytułu

Grupa 1 „Lwy”

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

 

GRUDZIEŃ

 

 

Tematy tygodniowe:

TEMAT TYGODNIA 1: Mikołaju, czekamy!

TEMAT TYGODNIA 2: Zabawa w teatr

TEMAT TYGODNIA 3: Tropy na śniegu

TEMAT TYGODNIA 4: Stroimy choinkę

 

Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w zabawach twórczych
  • zna brzmienie i nazwę instrumentu muzycznego – janczary oraz akompaniuje z wykorzystaniem go
  • podejmuje próby budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
  • stosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk
  • rozpoznaje krajobraz dalekiej Północy, zna wygląd i sposób życia reniferów
  • zna niektóre tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
  • potrafi ruchem zilustrować muzykę, umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej muzyki
  • uważnie słucha opowiadania i zadaje pytania do jego treści
  • dostrzega potrzeby, pragnienia swoje i innych
  • okazuje radość z otrzymywania i czerpie radość z dawania prezentów
  • tworzy kompozycje z wykorzystaniem techniki kolażu
  • wykazuje się odpornością emocjonalną, konieczną do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach – spokojnie czeka na swoją kolej, łagodnie reaguje w sytuacji przegranej
  • dostrzega potrzeby (pragnienia) swoje i innych oraz wie, że należy pomagać słabszym w trudnych sytuacjach
  • wypowiada się na temat tradycji wieczerzy wigilijnej
  • umie odczytać przepis kulinarny zakodowany za pomocą prostych symboli
  • uważnie wykonuje zadania zgodnie z instrukcją i właściwie używa prostych narzędzi kuchennych
  • zna tradycje składania życzeń świątecznych, stosuje formy grzecznościowe podczas składania życzeń
  • potrafi wykonać proste czynności związane z nadaniem listu
  • składa w całość, bez korzystania z wzoru, obrazki pocięte na cztery lub więcej części i zwierające wiele szczegółów
  • dostosowuje ubranie do aktualnej pogody
  • samodzielnie ubiera się i rozbiera, w miarę swoich możliwości
  • wie, jak powstaje cień
  • wypowiada się na temat zależności pomiędzy powstawaniem cienia a przezroczystością przedmiotów
  • samodzielnie przeprowadza proste doświadczenia
  • prawidłowo podaje liczbę przedmiotów i liczebność zbioru oraz ustala wynik dodawania i odejmowania
  • klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
  • formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne
  • składa w całość, bez korzystania ze wzoru, obrazki pocięte na cztery lub więcej części, zawierające wiele szczegółów
  • rozpoznaje, nazywa emocje i wyraża je ruchem, gestem, mimiką
  • próbuje wyjaśnić powiedzenie strach ma wielkie oczy
  • odgrywa role w zabawach parateatralnych
  • tworzy kompozycje z wykorzystaniem techniki stemplowania tuszem
  • potrafi nazywać aktualną porę roku (zimę) i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
  • stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy dotyczące opisu cech pory roku zgodnie z ich znaczeniem
  • zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne występujące zimą, zna właściwości śniegu i lodu
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicznych
  • stosuje określenia przymiotnikowe do opisywania cech przedmiotów
  • sprawnie łapie i rzuca piłkę do innych
  • próbuje poruszać się w przestrzeni zgodnie z instrukcją zawierającą określenia: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu
  • umie liczyć (kroki), wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • wskazuje drzewa iglaste wśród innych drzew
  • potrafi wykonywać kompozycje techniką stemplowania i kreślić szlaczki literopodobne
  • potrafi odwzorowywać proste wzory