Zamierzenia

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
                            dla grupy 3-latków MISIE na miesiąc czerwiec

 

Tydzień 37: Dzień Dziecka

Tydzień 38: Ile nóg ma stonoga?

Tydzień 39: Słoneczne lato

Tydzień 40: Jedziemy na wakacje

 

Umiejętności dziecka:

 

  • Stara się ostrożnie korzystać z książeczek i odkłada je na swoje miejsce
  • Opisuje wygląd dzieci z różnych stron świata i potrafi znaleźć podobieństwa
  • Rozpoznaje i opowiada o swoich ulubionych zabawach
  • Nazywa i wskazuje części ciała
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez Nauczyciela
  • Podczas tańca reaguje na zmianę tempa i rytmu muzyki
  • Dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa obrazki
  • Segreguje przedmioty według cech jakościowych
  • Podczas rysowania próbuje prawidłowo trzymać przybory kreślarskie
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory
  • Próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
  • Rozpoznaje i nazywa środowiska przyrodnicze
  • Rozróżnia poznane rośliny, niektóre zwierzęta i owady
  • Uważnie słucha piosenek i wierszy
  • Zna wygląd i środowisko życia pszczoły
  • Stosuje określenia: teraz, najpierw, potem
  • Rozpoznaje motyla wśród innych owadów
  • Próbuje wycinać nożyczkami określone kształty
  • Wie że rośliny potrzebują do życia wody i światła
  • Wypowiada się na temat ilustracji, nazywając przedmioty i wskazując szczegóły
  • Odpowiada na proste pytania dotyczące utworu
  • Nazywa zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, świeci słońce, burza, wieje wiatr
  • Potrafi pogrupować przedmioty według ich liczebności
  • Chętnie lepi z plasteliny określone kształty
  • Zauważa i określa zmiany, np. woda zmieniła kolor
  • Dzieli zbiór na podzbiory
  • Rozpoznaje niektóre środki lokomocji ( samochód, samolot, pociąg, autobus)
    i potrafi je wskazać na obrazku
  • Tworzy kompozycje z różnych figur geometrycznych
  • Przestrzega zasad szanowania przyrody; wie jak należy zachowywać się w lesie
  • Zadaje pytania w celu uzyskania informacji na dany temat
  • Rozumie pojęcie wakacje i prawidłowo stosuje je w wypowiedzi
  • Rozpoznaje na ilustracji krajobraz morski i krajobraz górski
  • W prostych słowach potrafi opisać cechy tych krajobrazów
  • Potrafi wyrazić swoje pragnienia i potrzeby w formie pracy plastycznej