Zamierzenia

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE DLA DZIECI CZTEROLETNICH ,,ELFY”

NA CZERWIEC 2020

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
  • Pobudzanie do działań artystycznych (odgrywanie scenek).
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świeci
  • Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania jako gość i gospodarz.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i wydawania poleceń.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi cechami klasyfikacji zwierząt: ssaki, ptaki, gady, płazy, owady.
  • Kształtowanie zdolności plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności technicznych.
  • Kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w lesie w stosunku do zwierząt: nie podchodź, nie dotykaj, nie uciekaj.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich roli.
  • Wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami; rozwijanie wiedzy o barwach, kontrastach.
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych.
  • Utrwalanie wiedzy dzieci na temat barw i ich łączenia.
  • Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
  • Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy.
  • Zachęcanie dziecka do świadomej obserwacji otaczającego je świata.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych i wyobraźni.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: ciepłe i zimne kolory.
  • Zapoznanie dzieci z pracą artystów: malarzem, rzeźbiarzem, poetą, muzykiem.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
  • Doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej i orientacji.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa– postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie.
  • Zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcenie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola.