Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy 11 „Kangurki”

Luty 2020r.

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbierania sztuki teatralnej.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów

literackich.

  • Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji.
  • Rozwijanie umiejętności kontrolowania głośności mówienia.
  • Rozbudzenie zainteresowania literaturą dla dzieci.
  • Doskonalenie różnych technik zapamiętywania.
  • Kształtowanie wyobraźni muzycznej,poczucia rytmu i ekspresji ruchowej.
  • Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi.
  • Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji oraz

   rozpoznawania różnych emocji u innych.

  • Usprawnianie aparatu oddechowego.
  • Rozwijanieumiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Kształtowaniewrażliwości muzycznej.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Rozbudzanie wyobraźni i fantazji.
  • Zilustrowanie utworu literackiego za pomocąteatrzyku kukiełkowego.
  • Kształtowanie umiejętności współdziałaniaw parach.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
  • Rozbudzanie ciekawości badawczej.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  • Rozwijanie u dzieci pomysłowości.
  • Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w

którym jest więcej, mniej i tyle samo.

  • Doskonalenie umiejętności współpracyw grupie.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy dramowe.
  • Kształtowanie pamięci słuchowej.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem

różnych materiałów.

  • Rozwijanie aktywności ipomysłowości twórczej.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się

  na jego temat jego treści.

  • Wdrażanie do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego ześrodkami transportu i

podróżowaniem.

  • Rozwijanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.