Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy 11 „Kangurki”
Grudzień 2019r.
Tematy tygodniowe:
- Czekamy na Świętego Mikołaja
- Kim będę, gdy dorosnę? Poznajemy różne zawody
- Święta tuż tuż- ubieramy naszą choinkę
- Wesołych Świąt!
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
– wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów związanych ze świętami,
– uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym,
– rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania,
– wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych,
– kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach,
– zapoznanie dzieci z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego,
– poszerzanie słownika dzieci o pojęcie adres, wdrażani dzieci do posługiwania się adresem,
– wspieranie dzieci przy przygotowywaniu prezentów dla potrzebujących dzieci,
– rozwijanie u dzieci wyobraźni przestrzennej,
– kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie u dzieci umiejętności planowania działań, doskonalenie u dzieci pracy zespołowej,
– budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi wykonujących różne zawody,
– uświadomienie dzieciom, że to, co jemy, ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie,
– wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca,
– kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej,
– kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych,
– wspomaganie dzieci, aby kończyły rozpoczętą pracę,
– rozwijanie u dzieci małej motoryki,
– kształtowanie u dzieci poczucia pewności siebie,
– zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki i zwyczajami bożonarodzeniowymi,
– rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą dla dzieci,
– kształtowanie u dzieci umiejętności sprzątania po zabawie,
– doskonalenie u dzieci umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami,
– rozwijanie percepcji słuchowej,
– kształtowanie u dzieci umiejętności manualnych,
– kształtowanie poczucia rytmu,
– kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała,
– kształtowanie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
– kształtowanie u dzieci poczucia jedności i wspólnego dążenia do wyznaczonego celu,
– kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi,
– kształtowanie u dzieci umiejętności wczuwania się w emocje najbliższych,
– wdrażanie dzieci do umacniania poczucia własnej wartości,
– utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych,
– kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania.