Zamierzenia

Zamierzenia pracy wychowawczo – dydaktycznej w grupie 2 „Wilki”

grudzień 2019

 

I TEMAT TYGODNIA: Grudniowe życzenia mikołajkowe

II TEMAT TYGODNIA: Kim mogę zostać w przyszłości?

III TEMAT TYGODNIA: Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia

IV TEMAT TYGODNIA: Poznajemy świąteczne tradycje

 

Cele ogólne:

  • Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
  • Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej – porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonywanie różnorodnych prac plastycznych.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjki obrazkowej.
  • Używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.
  • Porządkowanie obiektów – układanie sekwencji rosnących lub malejących.
  • Kształtowanie poczucia empatii i troski.
  • Zachęcanie dzieci do brania udziału w akcjach charytatywnych, uświadamianie potrzeby społecznego współdziałania na rzecz innych (np. „Szlachetna Paczka”)
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu.
  • Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
  • Poznanie pracy krawca – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych przyborów.
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się pojęciami dłuższy, krótszy, zachęcanie do porównywania przez odmierzanie.
  • Zapoznanie z pracą malarza wnętrz (pokojowego) i artysty.
  • Malowanie na dużej powierzchni – zabawy farbą i różnymi narzędziami malarskimi.
  • Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z różnego rodzaju klocków i materiałów codziennego użytku.
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
  • Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.
  • Nauka wykonywania czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych.
  • Kształtowanie postawy gotowości do pomagania.
  • Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kształtowanie poczucia estetyki.
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  • Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długi, krótki.
  • Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
  • Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie – wspólne ubieranie choinki.
  • Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.
  • Poznawanie zwyczajów świątecznych – składanie życzeń.
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
  • Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – potrawy wigilijne, dodatkowe nakrycie.
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
  • Nakrywanie do stołu – posługiwanie się określeniem tyle samo.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym.