Zamierzenia

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej w grupie 2 „Wilki”

CZERWIEC 2021r.

 

I TEMAT TYGODNIA: „Świętujemy Dzień Dziecka

II TEMAT TYGODNIA: „Zaraz będę pięciolatkiem!

III TEMAT TYGODNIA: „Wakacyjne przygody

IV TEMAT TYGODNIA: „Zwierzęta egzotyczne

 

Cele ogólne:

  • Wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych.
  • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
  • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
  • Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
  • Rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
  • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
  • Rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
  • Utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las.
  • Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
  • Zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
  • Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
  • Wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek.
  • Doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w Afryce: żyrafa, krokodyl.
  • Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
  • Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.