Zamierzenia pracy wychowawczo – dydaktycznej w grupie 2 „Wilki”
grudzień 2019
I TEMAT TYGODNIA: Grudniowe życzenia mikołajkowe
II TEMAT TYGODNIA: Kim mogę zostać w przyszłości?
III TEMAT TYGODNIA: Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia
IV TEMAT TYGODNIA: Poznajemy świąteczne tradycje
Cele ogólne:
- Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
- Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
- Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej – porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonywanie różnorodnych prac plastycznych.
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjki obrazkowej.
- Używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.
- Porządkowanie obiektów – układanie sekwencji rosnących lub malejących.
- Kształtowanie poczucia empatii i troski.
- Zachęcanie dzieci do brania udziału w akcjach charytatywnych, uświadamianie potrzeby społecznego współdziałania na rzecz innych (np. „Szlachetna Paczka”)
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
- Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu.
- Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
- Poznanie pracy krawca – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych przyborów.
- Nabywanie umiejętności posługiwania się pojęciami dłuższy, krótszy, zachęcanie do porównywania przez odmierzanie.
- Zapoznanie z pracą malarza wnętrz (pokojowego) i artysty.
- Malowanie na dużej powierzchni – zabawy farbą i różnymi narzędziami malarskimi.
- Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z różnego rodzaju klocków i materiałów codziennego użytku.
- Wdrażanie do współdziałania w grupie.
- Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
- Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.
- Nauka wykonywania czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych.
- Kształtowanie postawy gotowości do pomagania.
- Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
- Kształtowanie poczucia estetyki.
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
- Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długi, krótki.
- Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
- Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
- Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
- Rozwijanie ekspresji ruchowej.
- Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie – wspólne ubieranie choinki.
- Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.
- Poznawanie zwyczajów świątecznych – składanie życzeń.
- Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
- Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.
- Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – potrawy wigilijne, dodatkowe nakrycie.
- Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
- Nakrywanie do stołu – posługiwanie się określeniem tyle samo.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
- Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym.