Przedszkole nr 420 "Nasza Bajka" -

Zamierzenia

naklejki-krasnal-kid287

 

 

 

 

 

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

LISTOPAD

 

Tematy tygodniowe:

TEMAT TYGODNIA 1: Kap, kap, kap

TEMAT TYGODNIA 2: Jakie to ciekawe!

TEMAT TYGODNIA 3: Nasze zwierzaki

TEMAT TYGODNIA 4: Idę z misiem do przedszkola

 

Dziecko:

  • rozumie pojęcie prognoza pogody
  • rozumie symboliczny zapis pogody
  • umie opisać pogodę za oknem
  • potrafi wymienić obserwowalne zmiany w pogodzie
  • potrafi w sposób plastyczny odtworzyć usłyszaną muzykę
  • odtwarza struktury dźwiękowe
  • sprawnie posługuje się pędzlem
  • wykonuje kompozycje plastyczne według własnego projektu
  • uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
  • umie regulować fazę wdechu i wydechu
  • rozpoznaje wybrane figury geometryczne i je nazywa
  • dostrzega prawidłowości i zależności między przedmiotami w najbliższym otoczeniu
  • rozpoznaje instrumenty po ich brzmieniu
  • słyszy i nazywa dźwięki z otoczenia
  • interesuje się życiem zwierząt i rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków najbliższej okolicy
  • wie, jakie warunki są potrzebne zwierzętom do życia
  • przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie będą skutki czynności manualnych na przedmiotach
  • wnioskuje o wprowadzonych i obserwowanych zmianach
  • potrafi dobrze orientować się w przestrzeni i umie stosować określenia: w prawo, w lewo, w bok, do przodu, do tyłu
  • dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie zwierząt
  • zna po stosuje określenia dotyczące długości: długi, krótki, krótszy od, dłuższy od
  • przelicza w zakresie do 3 oraz mierzy długość dowolnie obraną miarą
  • podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
  • obiektywnie ocenia swoje postępy
  • zna pojęcie schronisko dla zwierząt
  • interesuje się pisaniem i czytaniem
  • układa proste zdania oraz dzieli zdania na wyrazy i formułuje dłuższe wypowiedzi
  • dostrzega zależności i prawidłowości między przedmiotami, zjawiskami
  • stosuje pojęcie para
  • posiada podstawowe informacje na temat życia niedźwiedzi
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne (koło)
  • dostrzega różnice w wyglądzie przedmiotów
  • stosuje określenia duży – mały
  • zna słowa związane z określoną tematyką, np. przyjaźń, przyjaciel