Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze grupy 3 „Muminki”

Styczeń 2022 r.

 

Tydzień 1: Nowy Rok!

Tydzień 2: W krainie bajek

Tydzień 3: Dzień Babci i Dzień Dziadka

Tydzień 4: Bal Karnawałowy

 

Umiejętności dziecka:

  • Zna treść popularnych bajek
  • Wymienia nazwy bohaterów popularnych bajek
  • Dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Próbuje wymyślać zakończenie bajki
  • Segreguje przedmioty zgodnie z podanym kryterium
  • Uzupełnia obrazek, dopasowując brakujące elementy
  • Ilustruje ruchem treść piosenki
  • Uczestniczy w zabawach rytmicznych
  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, nad, pod
  • Stosuje określenia wielkości: mały – duży, niski – wysoki
  • Dostrzega powtarzające się układy rytmiczne i je kontynuuje
  • Przelicza elementy zbiorów
  • Posługuje się liczebnikami głównymi
  • Porównuje liczebność elementów w zbiorach
  • Układa proste kompozycje z mozaiki geometrycznej
  • Wie, co to jest karnawał
  • Rozwija aparat mowy, wykonując ćwiczenia artykulacyjne
  • Wypowiada się na temat swojej rodziny
  • Używa określeń oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek
  • Wykonuje różne prace plastyczno-techniczne
  • Rozwija sprawność manualną: wykleja plasteliną, rysuje, maluje, koloruje
  • Czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • Odczuwa radość z przygotowywania upominku dla babci i dziadka
  • Przeskakuje z lewej nogi na prawą, toczy piłkę, wspina się po określonym terenie, stara się utrzymać równowagę
  • Ćwiczy trafność oceniania odległości, przechodzi pod liną, usprawnia celność, powtarza ruch Gra na instrumentach, śpiewa sylaby w rytm znanej melodii
  • Tworzy kartkę noworoczną
  • Ogląda różnego rodzaju kalendarze i dostrzega różnice, konstruuje kalendarz, poznaje pojęcia dotyczące następstw czasu

 

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy przy muzyce – ruchowo-rytmiczne – rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych oraz samodzielności.
  • Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, budowanie systemu wartości – dziecko uczy się reguł i zasad współpracy, uczy się rozróżniać co jest dobre, a co złe.