Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
STYCZEŃ 2021
Grupa Żółwiki
TEMAT TYGODNIA I: Jak to było kiedyś…..
TEMAT TYGODNIA II: Karnawał
TEMAT TYGODNIA III: Dzień Babci i Dzień Dziadka
TEMAT TYGODNIA IV: Gdzie mieszkasz ?
CELE:
- Poznaje literę B, b
- Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
- Zapoznaje się z cyfrą 4
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
- Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Poznaje literę L, l
- Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
- Mierzy przedmioty
- Wie, co to jest karnawał
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Zapoznaje się z cyfrą 5
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Poznaje literę D, d
- Próbuje odczytywać proste nazwy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Poznaje literę T, t
- Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
- Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
- Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
- Rozwija percepcję słuchową, wzrokową, sprawność ruchową oraz myślenie przyczynowo-skutkowe