Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

STYCZEŃ 2021

Grupa Żółwiki

 

TEMAT TYGODNIA I: Jak to było kiedyś…..

TEMAT TYGODNIA II: Karnawał

TEMAT TYGODNIA III: Dzień Babci i Dzień Dziadka

TEMAT TYGODNIA IV: Gdzie mieszkasz ?

 

CELE:

  • Poznaje literę B, b
  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Zapoznaje się z cyfrą 4
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Poznaje literę L, l
  • Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Mierzy przedmioty
  • Wie, co to jest karnawał
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Zapoznaje się z cyfrą 5
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Poznaje literę D, d
  • Próbuje odczytywać proste nazwy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Poznaje literę T, t
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
  • Rozwija percepcję słuchową, wzrokową, sprawność ruchową oraz myślenie przyczynowo-skutkowe