Zamierzenia

Zamierzenia pracy dydaktyczno – wychowawczej

na miesiąc październik 2019 r.

Grupa 6 „SOWY”

 

Tydzień 1: Jesień

Tydzień 2:Owoce i warzywa

Tydzień 3: Moje zwierzaki

Tydzień 4: Umiem oszczędzać

 

Cele:

  • Poznanie cech charakterystycznych jesieni, prowadzenie obserwacji przyrodniczych
  • Porównywanie wyglądu różnych drzew, nazywanie części drzewa
  • Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach (kasztanowiec, jarząb- nazywany jarzębiną, dąb, klon, sosna)
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej, rozpoznawanie dźwięków
  • Poznanie pracy leśniczego, rozumienie zależności między ludźmi i roślinami, podejmowanie działań proekologicznych w najbliższym otoczeniu, postrzeganie drzew jako zielonych płuc przyrody
  • Przygotowanie do nauki czytania i pisania – wprowadzeniel, L
  • Kształcenie słuchu fonematycznego oraz percepcji wzrokowej
  • Doskonalenie umiejętności pracy zespołowej
  • Porównywanie wysokości drzew,rozwijanie umiejętności stosowania pojęć: wyższy, niższy
  • Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa i dynamiki melodii
  • Kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
  • Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych i umiejętności improwizacji
  • Wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej
  • Rozwijanie twórczej inwencji muzycznej i plastycznej
  • Utrwalanie pojęcia liczby 1,2 oraz obrazu graficznego cyfry 1,2
  • Stosowanie pojęcia liczby w znaczeniu porządkowym: pierwszy, drugi
  • Wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie wrażliwości literackiej
  • Poznanie wybranych gatunków ptaków, które odlatują na zimę
  • Dokonywanie syntezy i analizy sylabowej wyrazów
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
  • Poznanie grzybów jadalnych i trujących
  • Rozpoznawaniei nazywanie owoców i warzyw
  • Rozumienie różnicy pomiędzy sadem a ogrodem warzywnym
  • Zapoznanie z pracami wykonywanymi jesienią w ogrodzie i sadzie
  • Doskonalenie procesów poznawczych: uwagi i spostrzegania
  • Doskonalenie umiejętności czytania globalnego
  • Przygotowanie do nauki czytania i pisania – wprowadzenie litery T,t
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania, gry na instrumentach
  • Wyrabianie pamięci i wyobraźni muzycznej
  • Poznanie zasad zdrowego odżywiania (piramida zdrowego żywienia)
  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej
  • Zapoznanie ze znaczeniem witamin w życiu człowieka
  • Uświadomienie wartości odżywczych warzyw i owoców
  • Rozwijanie twórczej aktywności dzieci
  • Rozwijanie myślenia i umiejętności matematycznych, tworzenie zbiorów
  • Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 3, przygotowanie i nauka pisania cyfry 3,
  • Zapoznanie ze specyfiką pracy weterynarza
  • Uświadomienie potrzeby leczenia chorych zwierząt oraz ich szczepienia
  • Poznanie zagrożeń płynących z kontaktów ze zwierzętami
  • Rozwijanie zainteresowania światem zwierząt
  • Kształtowanie i rozwijanie u dzieci pozytywnych cech charakteru, empatii, odpowiedzialności i opiekuńczości wobec zwierząt; przyswajanie postaw, które są akceptowalne w społeczeństwie
  • Rozwijanie sprawności dłoni, zwinności i szybkości, cierpliwości i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych
  • Przygotowanie do nauki czytania i pisania – wprowadzenielitery D,d
  • Utrwalanie obrazu figur geometrycznych,
  • Posługiwanie się pojęciami: obok z prawej strony, obok z lewej strony, za, przed
  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej, koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • Rozwijanie wyobraźni twórczej
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole
  • Nazywanie zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej
  • Usprawnianie narządów mowy
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania i nazywania niektórych ras psów
  • Uświadomienie roli, jaką odgrywa w życiu człowieka pies
  • Uświadomienie, skąd się biorą w domu prąd i woda oraz dokąd trafia brudna woda i co się z nią dalej dzieje
  • Rozwijanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń i wyciągania wniosków
  • Rozpoznawanie i porównywanie urządzeń dawnych i współczesnych zasilanych prądem elektrycznym
  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych
  • Poznanie różnych sposobów pozyskiwania energii odnawialnej.
  • Dostarczenie wiedzy z dziedziny wynalazków technicznych
  • Zapoznanie z nowymi słowami ze świata nauki
  • Przygotowanie do nauki czytania i pisania – wprowadzenie litery E,e
  • Zapoznanie z historią pieniędzy
  • Rozpoznawanie monety, banknotu, rozumienie pojęcia pieniądza i znaczenia oszczędzania
  • Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 4, przygotowanie i nauka pisania cyfry 4
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w aspekcie kardynalnym i porządkowym
  • Utrwalenie wiedzy na temat cech charakterystycznych dla danej pory roku
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • Czerpanie radości z zabaw ruchowych