Zamierzenia

ZAMIERZENIA PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

 DLA GRUPY 7  ,,Smerfy” – Grudzień 2020

 

Tematy kompleksowe:

  1. LISTY DO MIKOŁAJA
  • Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym.
  • Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie zdolności matematycznych.
  • Poznanie kształtu cyferki 3.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania zbiorów.
  • Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wymarzony prezent.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjki obrazkowej.
  • Zapoznanie z obowiązkami Leśniczego
  • Kształtowanie poczucia empatii i troski.
  • Zachęcanie dzieci do brania udziału w akcjach charytatywnych, uświadamianie potrzeby społecznego współdziałania na rzecz innych.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowymi.

 

 

 

  1. TEATRZYK
  • Zapoznanie z pracą aktora.
  • Tworzenie rekwizytów teatralnych.
  • Odgrywanie ról teatralnych za pomocą pacynek.
  • Uważne słuchanie tekstów literackich.
  • Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
  • Wcielanie się w różne role i odgrywanie scen.
  • Zapoznanie z pojęciem pantomima.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
  • Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z różnego rodzaju klocków i materiałów codziennego użytku.
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.
  • Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.

 

  1. CZYJ TO ŚLAD?
  • Nauka wykonywania czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych.
  • Kształtowanie postawy gotowości do pomagania.
  • Dopasowywanie śladów do zwierząt.
  • Nazywanie zwierząt leśnych.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych i dźwiękowych.
  • Wykonywanie wizerunków zwierząt za pomocą różnych materiałów plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia estetyki.
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  • Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.

 

  1. ŚWIĄTECZNE DRZEWKO
  • Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie podczas wspólnego ubierania choinki.
  • Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej.
  • Poznawanie zwyczajów świątecznych – składanie życzeń.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie.
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – potrawy wigilijne.
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
  • Nakrywanie do stołu – posługiwanie się określeniem tyle samo.