Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grudzień 2020

Grupa 8 „Motylki”

 

TEMAT TYGODNIA: Piszemy kartki do Mikołaja

TEMAT TYGODNIA: W teatrze

TEMAT TYGODNIA: Pada śnieg

TEMAT TYGODNIA: Ubieramy dziś choinkę

 

CELE:

  • Ćwiczenie pamięci oraz odwoływania się do wspomnień.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat tradycji Bożonarodzeniowych.
  • Wypowiadanie się na temat wyglądu i roli Świętego Mikołaja.
  • Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Rozpoznaje i próbuje nazywać uczucie radości związanej z atmosferą Mikołajek.
  • Uczestniczenie we wspólnym dekorowaniu choinki.
  • Porównywanie liczebności zbiorów i używanie określeń tyle samo, mniej, więcej.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat.
  • Rozwijanie zmysłu plastycznego poprzez wykorzystywanie nowych technik plastycznych.
  • Ćwiczenie cierpliwego czekania na swoją kolej.
  • Ćwiczenie liczenia w zakresie 0-10.
  • Poszerzanie słownictwa związanego z teatrem np: aktor , scena, teatr.
  • Ćwiczenie układanie historii w kolejności chronologicznej.
  • Poznanie specyfiki pracy aktora.
  • Ćwiczenie wydolności oddechowej w zabawie, posługiwania się głosem, gestem w różnorodny sposób.
  • Rozwijanie świadomości na temat rzeczy potrzebnych do wystawienia teatrzyku np. kukiełek, pacynek, scenografii.
  • Wyrażanie przez dziecko spontanicznie swojego stosunku emocjonalnego do przygód bohaterów przedstawienia.
  • Ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków i piosenek o tematyce świątecznej.
  • Poznanie zwyczaju pieczenia oraz dekorowania pierniczków- zajęcia praktyczne.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w najbliższym środowisku przyrodniczym związane z porą roku – zimą.
  • Wypowiadanie się na temat elementów zimowej pogody.
  • Dobieranie obrazków w logiczne pary.
  • Utrwalenie wiedzy na temat zwierząt zapadających w sen zimowy oraz aktywnych o tej porze roku.
  • Rozwijanie świadomości na temat potrzeby dokarmiania ptaków w czasie zimy.
  • Poznanie ciekawostek na temat dokarmiania zwierząt leśnych .
  • Próbuje rozwiązywać zagadki dźwiękowe na podany temat.
  • Próbuje dzielić słowa na sylaby poprzez wyklaskiwanie
  • Wdrażanie edukacji matematycznej i przeliczania w zakresie 0-10.
  • Ćwiczenie prawidłowej reakcji na sygnał słowny/ dźwiękowy.
  • Wprowadzenie do słownika słów: tradycja, zwyczaj.
  • Wypowiadanie się na temat tradycji Bożonarodzeniowych we własnej rodzinie.
  • Ćwiczenie spostrzegawczości podczas wyszukiwania podobieństw i różnic na dwóch podobnych obrazkach.
  • Wprowadzanie zwyczaju wykonywania kartki Bożonarodzeniowej oraz układania życzeń świątecznych.
  • Ćwiczenia w odtwarzaniu rytmu dźwiękowego oraz obrazkowego.
  • Uwrażliwienie na odczuwanie przyjemności ze sprawiania radości innym oraz byciu razem.
  • Wprowadzenie pojęć wielkości i używanie ich: duży, większy, mniejszy, mały.
  • Ćwiczenie prawidłowej reakcji na sygnał dźwiękowy, słowny, gest.
  • Ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas zabaw ruchowych.