Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

MARZEC  2020

Grupa LWY

TEMAT TYGODNIA I: Lubię czytanie i książki

TEMAT TYGODNIA II: Pora roku – wiosna

TEMAT TYGODNIA III:  Jedziemy do lasu

TEMAT TYGODNIA IV: W świecie teatru

CELE:

  • Wzbogacenie wiedzy o książkach, poznanie pojęcia ilustrator, zapoznanie dzieci z pracą bibliotekarza oraz z biblioteką, jako miejscem, w którym można wypożyczać książki
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Doskonalenie umiejętności opisywania postaci, wzbogacanie słownictwa
  • Kształtowanie właściwego stosunku do książek jako źródła wiedzy i radosnych przeżyć
  • Rozwijanie zdolności plastycznych, sprawności manualnej, staranności i dokładności
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i spostrzegawczości
  • Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej
  • Muzykowanie z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania prostych operacji matematycznych, porównywanie liczebności zbiorów
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej
  • Wzbogacenie wiedzy o danym środowisku
  • Zapoznanie dzieci z polskimi obrzędami związanymi z powitaniem wiosny
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się narzędziami ogrodniczymi
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Rozwijanie spostrzegawczości, percepcji słuchowej, wyobraźni,
  • Wzbogacanie słownictwa
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Zapoznanie dzieci z wyglądem wierzby
  • Ćwiczenie odpowiedniego napięcia mięśniowego, sprawności manualnej, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy, rozwijanie poczucia estetyki
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole
  • Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej; słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki
  • Rozwijanie spostrzegawczości, percepcji słuchowej i wzrokowej, usprawnianie narządów mowy, wzbogacanie słownictwa
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, opisywania rzeczy
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie sprawności manualnej, staranności, dokładności, wyobraźni, koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej; słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, poruszanie się przy muzyce i do muzyki
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, kojarzenia i porównywania
  • Utrwalenie wiadomości dotyczących zastosowania wody w życiu codziennym
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby oszczędzania wody
  • Kształtowanie postaw proekologicznych
  • Wzbogacenie wiedzy o teatrze
  • Rozwijanie umiejętności wcielania się w rolę widza i aktora
  • Nabywanie doświadczenia w przygotowaniach przedszkolnego przedstawienia
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania ruchem, gestem i słowem treści zawartych w przedstawieniu; dostarczanie dzieciom radosnych przeżyć
  • Rozwijanie pamięci słownej
  • Wdrażanie do przełamywania nieśmiałości
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Doskonalenie umiejętności opisywania przedmiotów (rekwizyty)
  • Rozwijanie kreatywnego myślenia
  • Rozwijanie spostrzegawczości, wzbogacenie słownictwa
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zdolności plastycznych, sprawności manualnej, wyobraźni, staranności i dokładności
  • Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej; słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, poruszanie się przy muzyce i do muzyki
  • Dostrzeganie regularności w różnych układach rytmicznych
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania prostych operacji matematycznych, porównywanie liczebności zbiorów