Kwiecień 2025
Tematy tygodnia:
- Co potrafią zwierzęta?
- Kolorowe pisanki
- Jak dbam o naszą planetę?
- Polska – mój kraj
Planowane osiągnięcia dziecka:
- wymienia cechy charakterystyczne dla wybranych zwierząt i wypowiada się na temat pożytecznej roli, jaką pełnią i z uwagą słucha informacji na ich temat,
- odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, wymienia nazwy zwierząt występujące w tekście,
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na ilustracjach,
- wyjaśnia, na czym polega pożyteczna rola dżdżownicy w przyrodzie, wykonuje model dżdżownicy z plasteliny,
- podaje nazwę zwierzęcia zaczynającą się na określoną sylabę, wyklaskuje sylaby podanych słów,
- określa, czy zwierzę żyje w wodzie, czy na lądzie, stosując wyrażenia: wodne, lądowe,
- liczy kropki na kostce, wykonuje odpowiednią liczbę kroków,
- nazywa i naśladuje określone emocje (za pomocą mimiki),
- wypowiada się na temat konieczności ochrony zwierząt,
- porusza się po sali w rytmie wygrywanym przez nauczyciela na bębenku, przeskakuje przez szarfę,
- wypowiada się na temat przygotowań do świąt w domu rodzinnym oraz wielkanocnych tradycji,
- nazywa produkty znajdujące się w koszyczku wielkanocnym,
- układa styropianowe jajka zgodnie z instrukcją nauczyciela,
- określa położenie przedmiotu, posługując się określeniami: w, za, przed, do, obok, na,
- wykonuje określone ruchy do piosenki, wykorzystując rekwizyt,
- ozdabia sylwetę jajka według własnego pomysłu,
- opisuje zmiany w przyrodzie,
- nazywa śmieci przedstawione na tablicy i wypowiada się na temat ich segregacji,
- wypowiada się na temat znaczenia drzew w przyrodzie,
- potrafi wykonać układ ruchowy do piosenki z wykorzystaniem chust,
- rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego, przestrzega podstawowych zasad
szanowania przyrody,
- odszukuje przedmiot, który nie pasuje do pozostałych i uzasadnia swoje zdanie,
- pielęgnuje rośliny w kąciku przyrody,
- poznaje wygląd, kształt, kolor i przeznaczenie różnych koszy na śmieci,
- określa, które zachowania będą sprzyjały szanowaniu przyrody, a które nie,
- w skupieniu słucha legendy czytanej przez nauczyciela,
- odpowiada na pytania związane z wysłuchaną legendą, opisuje wygląd warszawskiej Syrenki,
- układa wieżę z klocków, według wskazówek nauczyciela,
- wymienia miejsca charakterystyczne dla Warszawy, rozpoznaje charakterystyczne miejsca w Polsce,
- określa położenie elementów na ilustracji za pomocą wyrażeń: wysoko – nisko, bliżej – dalej,
- wskazuje na tablicy demonstracyjnej flagę Polski, wypowiada się na temat zwyczajów związanych z obchodami Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej,
- wykonuje flagę Polski według instrukcji.