Grupa 1 „Pandy”
Styczeń 2025
Tematy tygodnia:
- Zegary i zegarki
- Kto dokarmia zimą zwierzęta?
- Moi dziadkowie
- Bal karnawałowy
Planowane osiągnięcia dziecka:
- poznaje zwyczaje noworoczne – puszczanie sztucznych ogni, organizowanie balów karnawałowych, składanie życzeń noworocznych,
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
- wymienia nazwy różnego rodzaju przyrządów do odmierzania czasu,
- klasyfikuje przyrządy do odmierzania czasu według przeznaczenia, wymienia liczebniki główne i porządkowe,
- wypowiada się o porach roku,
- łączy zdjęcia z odpowiednią porą roku,
- układa obrazki w odpowiedniej kolejności i opowiada, co przedstawiają,
- wypowiada się na temat swoich marzeń,
- wykonuje pracę plastyczną techniką malowania farbą plakatową,
- wyjaśnia, dlaczego w okresie zimowym należy dokarmiać ptaki,
- przelicza, posługując się liczebnikami porządkowymi w zakresie 4 i większym,
- rozróżnia i nazywa wybrane ptaki,
- lepi ptaki z plasteliny,
- słucha informacji o pracy leśniczego,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
- odgaduje zagadki o zwierzętach,
- buduje wieże z klocków zgodnie ze wzorem,
- podaje przykłady działań, które pomagają zwierzętom przetrwać zimę,
- dokonuje analizy sylabowej nazwy ptaka i wskazuje go na tablicy,
- wypowiada się na temat swoich babć i dziadków, nazywa pozostałych członków rodziny,
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
- rysuje portret swojej babci i swojego dziadka.
- wymienia nazwy aktywności, które może podejmować z babcią i dziadkiem,
- poprawnie liczy krawaty – posługuje się pojęciami: długi, krótki,
- wykonuje zaproszenia dla dziadków,
- potrafi wykonać taniec z rekwizytem,
- pokonuje slalomem wyznaczoną trasę,
- poznaje zwyczaje karnawałowe,
- maszeruje w rytmie wystukiwanym na tamburynie,
- sortuje figury według podanego kryterium,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach matematycznych,
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,
- ozdabia koronę według własnego pomysłu,
- rozpoznaje instrument po dźwięku,
- rysuje balony po śladzie.