Kwiecień 2025

Tematy tygodnia:

  1. Co potrafią zwierzęta?
  2. Kolorowe pisanki
  3. Jak dbam o naszą planetę?
  4. Polska – mój kraj

Planowane osiągnięcia dziecka:

  • wymienia cechy charakterystyczne dla wybranych zwierząt i wypowiada się na temat pożytecznej roli, jaką pełnią i z uwagą słucha informacji na ich temat,
  • odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, wymienia nazwy zwierząt występujące w tekście,
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na ilustracjach,
  • wyjaśnia, na czym polega pożyteczna rola dżdżownicy w przyrodzie, wykonuje model dżdżownicy z plasteliny,
  • podaje nazwę zwierzęcia zaczynającą się na określoną sylabę, wyklaskuje sylaby podanych słów,
  • określa, czy zwierzę żyje w wodzie, czy na lądzie, stosując wyrażenia: wodne, lądowe,
  • liczy kropki na kostce, wykonuje odpowiednią liczbę kroków,
  • nazywa i naśladuje określone emocje (za pomocą mimiki),
  • wypowiada się na temat konieczności ochrony zwierząt,
  • porusza się po sali w rytmie wygrywanym przez nauczyciela na bębenku, przeskakuje przez szarfę,
  • wypowiada się na temat przygotowań do świąt w domu rodzinnym oraz wielkanocnych tradycji,
  • nazywa produkty znajdujące się w koszyczku wielkanocnym,
  • układa styropianowe jajka zgodnie z instrukcją nauczyciela,
  • określa położenie przedmiotu, posługując się określeniami: w, za, przed, do, obok, na,
  • wykonuje określone ruchy do piosenki, wykorzystując rekwizyt,
  • ozdabia sylwetę jajka według własnego pomysłu,
  • opisuje zmiany w przyrodzie,
  • nazywa śmieci przedstawione na tablicy i wypowiada się na temat ich segregacji,
  • wypowiada się na temat znaczenia drzew w przyrodzie,
  • potrafi wykonać układ ruchowy do piosenki z wykorzystaniem chust,
  • rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego, przestrzega podstawowych zasad

szanowania przyrody,

  • odszukuje przedmiot, który nie pasuje do pozostałych i uzasadnia swoje zdanie,
  • pielęgnuje rośliny w kąciku przyrody,
  • poznaje wygląd, kształt, kolor i przeznaczenie różnych koszy na śmieci,
  • określa, które zachowania będą sprzyjały szanowaniu przyrody, a które nie,
  • w skupieniu słucha legendy czytanej przez nauczyciela,
  • odpowiada na pytania związane z wysłuchaną legendą, opisuje wygląd warszawskiej Syrenki,
  • układa wieżę z klocków, według wskazówek nauczyciela,
  • wymienia miejsca charakterystyczne dla Warszawy, rozpoznaje charakterystyczne miejsca w Polsce,
  • określa położenie elementów na ilustracji za pomocą wyrażeń: wysoko – nisko, bliżej – dalej,
  • wskazuje na tablicy demonstracyjnej flagę Polski, wypowiada się na temat zwyczajów związanych z obchodami Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej,
  • wykonuje flagę Polski według instrukcji.