Grupa 1 „Pandy”

Styczeń 2025

Tematy tygodnia:

  1. Zegary i zegarki
  2. Kto dokarmia zimą zwierzęta?
  3. Moi dziadkowie
  4. Bal karnawałowy

Planowane osiągnięcia dziecka:

  • poznaje zwyczaje noworoczne – puszczanie sztucznych ogni, organizowanie balów karnawałowych, składanie życzeń noworocznych,
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
  • wymienia nazwy różnego rodzaju przyrządów do odmierzania czasu,
  • klasyfikuje przyrządy do odmierzania czasu według przeznaczenia, wymienia liczebniki główne i porządkowe,
  • wypowiada się o porach roku,
  • łączy zdjęcia z odpowiednią porą roku,
  • układa obrazki w odpowiedniej kolejności i opowiada, co przedstawiają,
  • wypowiada się na temat swoich marzeń,
  • wykonuje pracę plastyczną techniką malowania farbą plakatową,
  • wyjaśnia, dlaczego w okresie zimowym należy dokarmiać ptaki,
  • przelicza, posługując się liczebnikami porządkowymi w zakresie 4 i większym,
  • rozróżnia i nazywa wybrane ptaki,
  • lepi ptaki z plasteliny,
  • słucha informacji o pracy leśniczego,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • odgaduje zagadki o zwierzętach,
  • buduje wieże z klocków zgodnie ze wzorem,
  • podaje przykłady działań, które pomagają zwierzętom przetrwać zimę,
  • dokonuje analizy sylabowej nazwy ptaka i wskazuje go na tablicy,
  • wypowiada się na temat swoich babć i dziadków, nazywa pozostałych członków rodziny,
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
  • rysuje portret swojej babci i swojego dziadka.
  • wymienia nazwy aktywności, które może podejmować z babcią i dziadkiem,
  • poprawnie liczy krawaty – posługuje się pojęciami: długi, krótki,
  • wykonuje zaproszenia dla dziadków,
  • potrafi wykonać taniec z rekwizytem,
  • pokonuje slalomem wyznaczoną trasę,
  • poznaje zwyczaje karnawałowe,
  • maszeruje w rytmie wystukiwanym na tamburynie,
  • sortuje figury według podanego kryterium,
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach matematycznych,
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • ozdabia koronę według własnego pomysłu,
  • rozpoznaje instrument po dźwięku,
  • rysuje balony po śladzie.
Skip to content