Zamierzenia
MARZEC 2024
Krasnale
Dziecko :
LUBIMY MUZYKĘ
stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym
potrafi odtworzyć rytm muzyki, np. poprzez klaskanie
używa odpowiedniego chwytu podczas malowania grubym pędzlem
maluje farbami plakatowymi na dowolny temat
wykonuje zadania zgodnie z instrukcją
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
dostrzega, co powtarza się w szeregu ułożonych przedmiotów,
i kontynuuje występujące w danym układzie regularności poprzez dokładanie
układa proste kompozycje płaskie według własnego pomysłu
potrafi zaśpiewać łatwe 2-zwrotkowe piosenki
uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
zna i nazywa niektóre instrumenty muzyczne
stara się zagrać na wybranym instrumencie muzycznym
liczy w zakresie minimum 3 wszystkie zgrupowane lub uszeregowane przedmioty
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
organizowanych przez N.
odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
odróżnia dźwięki 3 instrumentów perkusyjnych:
grzechotki, bębenka, dzwonków
stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym
rozpoznaje w zabawach różne elementy
muzyki, np. rejestr wysokości dźwięku
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
organizowanych przez N.
WIOSENNE PORZĄDKI
potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez N.
stara się kierować pytania bezpośrednio do rozmówcy
udziela odpowiedzi na pytania
próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
używa chwytu pisarskiego
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki
wie, że odpady można segregować
zna kolor co najmniej jednego pojemnika i wie, jakie odpady można do niego wrzucać
uważnie słucha krótkich utworów literackich i wypowiada się na temat ich treści
klasyfikuje obiekty według podanych kryteriów
dostrzega zmiany w otoczeniu na skutek podjętych czynności – dzieli się wrażeniami
uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
podejmuje zabawy rytmiczne z rekwizytem przy akompaniamencie dowolnego instrumentu muzycznego
zna i opisuje charakterystyczne cechy środowiska lasu
zna wygląd i warunki życia wybranych zwierząt leśnych – mrówka
zna zasady zachowania się w lesie
bierze udział w zabawach ruchowych
wie, jakie znaczenie ma woda dla człowieka i przyrody
zna podstawowe zasady oszczędzania wody, np. zakręcanie kranu po umyciu rąk
stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich potrzebach
i odczuciach
WIOSNA
dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach przyrodniczych związane z porami
roku słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
dzieciom
wypowiada się na temat treści utworu
potrafi zaśpiewać łatwe 2-zwrotkowe piosenki
ilustruje gestem i ruchem treść utworu literackiego
zauważa zmianę pogody wraz ze zmianą pory roku
dzieli się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami
wypowiada się na temat ilustracji
potrafi wykonać prostą pracę techniczną z gotowych elementów zgodnie ze wzorem
wykonuje przestrzenne i płaskie prace
plastyczne z niewielką pomocą N.
potrafi poprawnie policzyć minimum 3 przedmioty
próbuje ilustrować treść piosenki ruchem
podejmuje zabawy rytmiczne przy akompaniamencie dowolnego instrumentu muzycznego
w formie opowieści ruchowej
bierze udział w zabawach ruchowych
samorzutnie podejmuje działania plastyczne
z wykorzystaniem różnych technik
uważanie ogląda prezentację i wypowiada się na temat jej treści
rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki wiosennych kwiatów
potrafi przy pomocy N. wykonać prostą grę planszową
przestrzega ustalonych reguł gry
wie, że podczas gry można zwyciężyć lub przegrać umie pogratulować zwycięzcy
wskazuje gestem kolejne przedmioty lub dotyka ich palcem i wypowiada właściwe liczebniki
PISANKI
wypowiada się na temat ilustracji, nazywając przedmioty i wskazując szczegóły
próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
dostrzega wyraźne różnice, porównując 2 przedmioty
zna niektóre zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi – malowanie pisanek
słucha uważnie krótkich utworów literackich
zna znaczenie słowa pisanka, opisuje wygląd pisanek
potrafi wykonać pracę plastyczną techniką wyklejania z plasteliny
zna niektóre zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi
wykonuje z pomocą N. prace plastyczne z gotowych elementów
wypowiada się na temat swoich wytworów
dostrzega skutki wykonywanych przez siebie czynności manipulacyjnych
potrafi połączyć przyczynę ze skutkiem
zaczyna orientować się, które zmiany są odwracalne, a które nie
obserwuje z uwagą prowadzone doświadczenia ukazujące właściwości różnych ciał
podejmuje zabawy rytmiczne przy akompaniamencie
zna niektóre zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi – malowanie pisanek
chętnie podejmuje prace plastyczne według własnego pomysłu
uczestniczy w zabawach organizowanych w formie opowieści ruchowych
segreguje obrazki według podanego kryterium
dostrzega różnice w wielkości przedmiotów
potrafi ułożyć przedmioty w szeregu, np. od najmniejszego do największego, porównuje wielkości: długi – krótki
zna niektóre zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi – palmy wielkanocne