Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
STYCZEŃ 2025
TYDZIEŃ I: JAK WITAMY NOWY ROK?
Ćwiczenie pamięci oraz odwoływania się do wspomnień.
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat.
Wzbogacenie wiedzy na temat podziału czasu na dni, tygodnie i miesiące.
Poznanie różnych funkcji kalendarza.
Ćwiczenie znajomości pór roku w kolejności występowania.
Wprowadzenie do nauki nazw dni tygodnia w kolejności.
Ćwiczenie układania historii w kolejności chronologicznej.
Rozwijanie empatii i chęci pomocy innym.
Rozwijanie zmysłu plastycznego poprzez wykorzystywanie nowych technik plastycznych.
Ćwiczenie cierpliwego czekania na swoją kolej.
TYDZIEŃ II: W KARNAWALE SAME BALE
Poszerzanie słownictwa związanego z karnawałem: parada, bal.
Ćwiczenie układanie historii w kolejności chronologicznej.
Poznanie sposobu obchodzenia karnawału w różnych częściach świata.
Ćwiczenie nowych tańców, dostosowania kroków do rytmu muzyki.
Rozwijanie ciekawości świata.
Wyrażanie przez dziecko spontanicznie swojego stosunku emocjonalnego do zabaw karnawałowych.
Ćwiczenie wydolności oddechowej podczas zabaw z balonami.
TYDZIEŃ III: MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
Wypowiadanie się na temat swojej rodziny.
Używanie określeń oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek, wnuczka, wnuczek.
Rozwiązywanie zagadek dźwiękowych na podany temat.
Rozwijanie empatii.
Odczuwanie przyjemności z przygotowania upominków dla bliskich i ich obdarowywania.
Ćwiczenie dzielenia słów na sylaby z wyklaskiwaniem.
Wdrażanie edukacji matematycznej i przeliczania w zakresie 0-5.
Ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas zabaw ruchowych.
Ćwiczenie prawidłowej reakcji na sygnał słowny/ dźwiękowy.
TYDZIEŃ IV: W BAŚNIOWYM ŚWIECIE
Poznanie treści popularnych bajek oraz nazw bohaterów w nich występujących.
Dzielenie się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Utrwalenie zasady by „ Nie rozmawiać z nieznajomymi!”
Podejmowanie prób wymyślania nowych zakończeń dla znanych bajek.
Ćwiczenie układania historii w kolejności chronologicznej.
Poznanie zasad dobrego zachowania w towarzystwie,
Odgrywanie scenek dramowych.
Ćwiczenie spostrzegawczości podczas wyszukiwania podobieństw i różnic na dwóch podobnych obrazkach.