Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na m-c czerwiec

  • Dzieci świata.
  • W zoo.
  • Jedziemy na wakacje.
  • Witamy lato.

– poznawanie i zrozumienie praw dziecka

– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

– rozwijanie umiejętności współpracy

– kształtowanie pojęć matematycznych dotyczących wielkości zbiorów

– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

– utrwalanie stron lewa – prawa

– doskonalenie umiejętności szacowania

– kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania

– utrwalanie poznanych liter

– kształtowanie wyobraźni przestrzennej

– rozwijanie umiejętności opisywania ilustracji

– uwrażliwianie na sygnał dźwiękowy

– utrwalanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych

– kształcenie sprawności i koordynacji ruchowej

– doskonalenie poczucia rytmu

– rozwijanie słuchu fonemowego

– poszerzanie wiedzy o różnych gatunkach zwierząt

– utrwalenie zasad zachowania w miejscach publicznych

– poszerzanie wiedzy o zwierzętach, które można spotkać w zoo

– wzbogacenie wierzy na temat dżungli i sawanny

– rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej

– doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie

– rozwijanie logicznego myślenia

– wdrażanie dzieci do wspólnego, zgodnego działania w zespole

– rozwijanie inwencji twórczej

– poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu i radzenia sobie z nudą

– utrwalanie sposobu doboru ubioru do panujących warunków atmosferycznych

– poznanie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą

– kształtowanie umiejętności odczytywania najważniejszych informacji z map

– rozwijanie zdolności plastyczno-technicznych

– stwarzanie atmosfery do radosnej zabawy

– doskonalenie pamięci

– integracja grupy

– usprawnianie narządów artykulacyjnych

– kształtowanie umiejętności autoprezentacji

– rozwijanie motoryki małej

– wdrażanie do systematycznego obserwowania przyrody

– kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi na podstawie ilustracji

– wdrażanie do uważnego słuchania tekstów

– utrwalanie zasad bezpieczeństwa

– przypominanie zasad kulturalnego zachowania

– utrwalanie nazw pór roku

– rozwijanie umiejętności czytania

– pobudzanie wyobraźni i pomysłowości