ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ 2024 R.

ROK SZKOLNY 2024/2025

GRUPA 8 „PINGWINKI”

Tematy tygodniowe:

I TEMAT TYGODNIA: Nadchodzi zima

II TEMAT TYGODNIA: Coraz zimniej

III TEMAT TYGODNIA: Świąteczne przygotowania

IV TEMAT TYGODNIA: Wesołych Świąt

Cele ogólne:

 

  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, L, I, D, E, U, K, Y
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Posługuje się pojęciami: troskliwość, współpraca
  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje
  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Stosuje zwroty, słowa, śpiewa piosenki w j. angielskim
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Słucha w skupieniu różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
  • Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje ich w prawidłowym użyciu w wypowiedziach
  • Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
  • Jest zainteresowane zmianami następującymi w przyrodzie, dokonuje obserwacji przyrodniczych
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Doskonali słuch, mówi wyraźnie
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne
  • Doskonali sztukę autoprezentacji – przezwycięża nieśmiałość, wypowiada się na forum grupy
  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania
  • Prawidłowo posługuje się sztućcami
  • Nawiązuje prawidłowe relacje z rówieśnikami w zabawie i sytuacjach codziennych
  • Orientuje się w schemacie ciała w odniesienie do innych i samego siebie
  • Posługuje się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo, w lewo, w, obok, nad, pod, przed, za, między.
Skip to content