Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Kwiecień 2024

Grupa „Myszki”

 

Tydzień I:  „Muzyka maluje świat”

  • Poznawanie, rozpoznawanie i nazywanie podstawowych instrumentów muzycznych,
  • Wyrażanie swojego rozumienia świata za pomocą intencjonalnego ruchu i gestu,
  • Wypowiadanie się na określony temat zgodnie z własną wiedzą,
  • Słuchanie muzyki i dostrzeganie zmian jej charakteru,
  • Eksperymentowanie dźwiękiem podczas śpiewania, słuchania muzyki i muzykowania z użyciem przedmiotów codziennego użytku,
  • Podejmowanie działań rozwijających sprawność dłoni i palców, doskonalenie chwytu pisarskiego, posługiwanie się różnorodnymi przyborami,
  • Współdziałanie z dziećmi w zabawie i podczas wykonywania poleconych zadań, rozumienie odpowiedzialności za wynik wspólnej pracy,
  • Utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,
  • Poznanie zapisu graficznego litery „H”, „h”.
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej, zachęcanie do czytania sylabami w oparciu o poznane litery.
  • Czytanie prostych wyrazów złożonych ze znanych liter w powiązaniu z obrazkami,

Tydzień II „Jedziemy na wieś”.

  • Wyrażanie sądów i opinii na podstawie swojej wiedzy,
  • Poznawanie głównych zawodów wykonywanych na wsi,
  • Interesowanie się przyrodą, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowanych na wsi,
  • Rozwijanie kompetencji społecznych – zachęcanie do poznawania innych                              i opowiadania o sobie na forum grupy.
  • Panowanie nad emocjami, cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej, akceptacja przegranej,
  • Rozwijanie pamięci, uwagi oraz  sprawności ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat.
  • Rozwijanie logicznego myślenia.
  • Ćwiczenie orientacji na kartce papieru.
  •  Utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych.
  • Posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami w aspekcie
    kardynalnym.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
  • Liczenie obiektów, rozpoznawanie cyfr, wykonywanie prostych obliczeń,
  • Ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych.

Tydzień III „Dbamy o swoją planetę”

  • Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – poszukiwanie informacji w źródłach książkowych,
  • Dostrzeganie piękna otoczenia przyrodniczego,
  • Rozpoznawanie bogactwa przyrodniczego, docenianie środowiska przyrodniczego,
  • Budzenie świadomości zagrożeń ekologicznych i konieczności dbania o środowisko,
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego gestu, impresji plastycznej, technicznej i teatralnej,
  • Współdziałanie z innymi dziećmi w pracach użytecznych, troska o środowisko przyrodnicze w najbliższym otoczeniu dziecka,
  • Rozpoznawanie modeli monet i banknotów, poznawanie wartości pieniędzy,
  • Aktywne uczestnictwo w wszystkich działaniach, zgodne współdziałanie, odpowiedzialne wywiązywanie się z przydzielonych zadań i ról,
  • Rozwijanie kreatywności dziecka.
  • Przyzwyczajanie do pracy w małych zespołach i parach.
  • Integrowanie dzieci z grupą.
  • Wspieranie różnorodnych uzdolnień dzieci.
  • Szukanie alternatywnych form zabawy.
  •  Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Wzbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka.
  • Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną               a skutkiem.
  • Poznawanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych w toku przeprowadzania
    doświadczeń.
  • Rozwiązywanie prostych działań matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, =.

 

Tydzień IV „Ziemia krąży w kosmosie”

  • Wzbudzanie zainteresowania obiektami kosmicznymi, rozpoznawanie nazw podstawowych typów ciał niebieskich, zwłaszcza Układy Słonecznego,
  • Poszukiwanie wiadomości w różnych źródłach, mi: książkach, albumach,
  • Wyrażanie swojego rozumienia świata za pomocą impresji plastycznych,
  • Uczenie się poprzez wizualizacje symboliczne (modele, symulacje),
  • Posługiwanie się przyborami z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni,
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i równowagi, wykonywanie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę,
  • Ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, doskonalenie chwytu pisarskiego, rysowanie według instrukcji,
  • Doskonalenie czytania prostych wyrazów złożonych z poznanych liter,
  • Wykorzystywanie podczas porozumiewania się komunikatów pozawerbalnych, dekodowanie symboli i znaków,
  • Swobodne posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi podczas codziennych aktywności,

 

Skip to content