ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

W GRUPIE 9 „ZAJĄCZKI”

MARZEC 2025

TYDZIEŃ 1 „Dlaczego w marcu jest jak  w garncu?”

TYDZIEŃ 2 „Gdzie ubiera się Pani Wiosna?”

TYDZIEŃ 3 „Z czego to jest zrobione?”

Tydzień 4 „O czym marzą zwierzęta?

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami
  • Odkrywanie litery n, N
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy,
  • zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi
  • zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy
  • rozwijanie zdolności plastycznych
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • odkrywanie litery f, F
  • ćwiczenie umiejętności improwizowania ruchem,
  • poznanie wybranych ptaków wędrownych
  • zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny, zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny,
  • rozwijanie mowy, zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych
  • odkrywanie litery g, G
  • rozwijanie myślenia logicznego
  • rozwijanie wyobraźni, przełamywanie bariery nieśmiałości,
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera
  • poznanie pochodzenia wełny
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
  • poznawanie litry w, W
  • ćwiczenie przeliczania
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu
  • poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu

Skip to content