ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
W GRUPIE 9 „ZAJĄCZKI”
MARZEC 2025
TYDZIEŃ 1 „Dlaczego w marcu jest jak w garncu?”
TYDZIEŃ 2 „Gdzie ubiera się Pani Wiosna?”
TYDZIEŃ 3 „Z czego to jest zrobione?”
Tydzień 4 „O czym marzą zwierzęta?
- rozwijanie mowy,
- budzenie zainteresowania literami
- Odkrywanie litery n, N
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy,
- zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy
- rozwijanie zdolności plastycznych
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- odkrywanie litery f, F
- ćwiczenie umiejętności improwizowania ruchem,
- poznanie wybranych ptaków wędrownych
- zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny, zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny,
- rozwijanie mowy, zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych
- odkrywanie litery g, G
- rozwijanie myślenia logicznego
- rozwijanie wyobraźni, przełamywanie bariery nieśmiałości,
- poznawanie sposobu otrzymywania sera
- poznanie pochodzenia wełny
- poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
- poznawanie litry w, W
- ćwiczenie przeliczania
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w polu
- poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu