W ubiegłym roku, grupa „Lwy” realizowała Program Sanford Harmony – oparty na edukacji społeczno-emocjonalnej został wyróżniony przez organizację CASEL (the Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning) zrzeszającą najlepsze programy wspierające rozwój emocjonalny na całym świecie. Założona w 1994 organizacja CASEL uznaje kompetencje społeczno-emocjonalne za główny element edukacji. CASEL przedstawia pięć podstawowych typów umiejętności czy kompetencji składających się na inteligencję emocjonalną, które mogą być systematycznie rozwijane zarówno w domu, jaki i w szkole.
Do tych umiejętności zalicza się:
samoświadomość,
świadomość społeczną,
samokontrolę,
odpowiedzialne podejmowanie decyzji,
umiejętne kontakty z innymi ludźmi.
Wszystkie te kompetencje rozwijane są w ramach programu Sanford Harmony.
Edukacja społeczno-emocjonalna (SEL – social and emotional learning) to proces w którym dzieci i dorośli nabywają wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia i zarządzania emocjami, wyznaczania i osiągania pozytywnych celów, odczuwania i wyrażania empatii w stosunku do innych, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji oraz podejmowania odpowiedzialnych decyzji.