Program Sanford Harmony

W ubiegłym roku, grupa „Lwy” realizowała  Program Sanford Harmony –  oparty na edukacji społeczno-emocjonalnej został wyróżniony przez organizację CASEL (the Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning) zrzeszającą najlepsze programy wspierające rozwój emocjonalny na całym świecie. Założona w 1994 organizacja CASEL uznaje kompetencje społeczno-emocjonalne za główny element edukacji. CASEL przedstawia pięć podstawowych typów umiejętności czy kompetencji składających się na inteligencję emocjonalną, które mogą być systematycznie rozwijane zarówno w domu, jaki i w szkole.

Do tych umiejętności zalicza się:

samoświadomość,

świadomość społeczną,

samokontrolę,

odpowiedzialne podejmowanie decyzji,

umiejętne kontakty z innymi ludźmi.

Wszystkie te kompetencje rozwijane są w ramach programu Sanford Harmony.

Edukacja społeczno-emocjonalna (SEL – social and emotional learning) to proces w którym dzieci i dorośli nabywają wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia i zarządzania emocjami, wyznaczania i osiągania pozytywnych celów, odczuwania i wyrażania empatii w stosunku do innych, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji oraz podejmowania odpowiedzialnych decyzji.

Skip to content