„W marcu grupa „Pingwinki” realizowała kolejne twórcze zadanie w ramach projektu „Zabawa Sztuką” – „Geometryczny pejzaż”. Inspiracją do pracy były wybrane dzieła Paula Klee, znanego malarza, który w swojej twórczości często wykorzystywał kształty geometryczne, kolory i symbolikę. Dzieci oglądały i omawiały obrazy takie jak: „Zamek i słońce”, „Ad Parnassum”, „Południowe ogrody”, czy „Ogrody świątynne”. Rozmawialiśmy o tym, jak artysta przedstawiał rzeczywistość w sposób abstrakcyjny i jak można używać figur geometrycznych do tworzenia kompozycji.
Zainspirowane twórczością artysty, dzieci stworzyły własne prace plastyczne, przedstawiające m.in. geometryczne miasta, ogrody, krajobrazy oraz wyimaginowane miejsca. W trakcie pracy wykorzystywały różne techniki i materiały – kolorowy papier, pastele, kredki oraz nożyczki i klej – rozwijając przy tym swoje umiejętności manualne, wyobraźnię przestrzenną i poczucie estetyki.
Dzieci wykazały się dużą kreatywnością, pomysłowością i samodzielnością. Powstałe prace były niezwykle różnorodne – od prostych układów budynków z prostokątów i trójkątów, po skomplikowane kompozycje pełne detali i kolorów. Wspólna analiza obrazów Klee pozwoliła dzieciom nie tylko poznać nowy styl w sztuce, ale też zainspirowała do eksperymentowania z formą i kolorem.
Zajęcia były nie tylko okazją do rozwijania zdolności artystycznych, ale też do rozmów o emocjach, symbolice barw oraz indywidualnym odbiorze dzieł sztuki.”