Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

MAJ

GRUPA „RYBKI”

Tydzień 1. Jestem Polakiem

  • zapoznanie z flagami różnych państw, zapoznanie z pojęciem „patriota”, doskonalenie umiejętności kodowania, rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych, rozwijanie postawy patriotycznej
  • wprowadzenie litery f, F, utrwalenie hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie
  • zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej, rozwijanie umiejętności kodowania, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej
  • zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
  • utrwalenie wiedzy o Polsce, doskonalenie umiejętności kodowania oraz logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie postawy patriotycznej

Tydzień 2. Wiosenna łąka

  • zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi pracy, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, rozwijanie słownictwa i umiejętności budowania wypowiedzi, kształtowanie szacunku do pracy, uwrażliwienie na piękno przyrody
  • wprowadzenie litery h, H, nauka słów piosenki, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, czerpanie radości z własnych sukcesów i umiejętności
  • utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie samodzielności podczas nauki
  • poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, doskonalenie umiejętności kodowania, kształtowanie postawy szacunku do przyrody
  • nauka układu choreograficznego do piosenki, utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych

Tydzień 3. W kosmosie

  • rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie poczucia wyjątkowości, podsycanie ciekawości poznawczej i fascynacji kosmosem
  • rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi, rozwijanie zainteresowania kosmosem
  • układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych, ocena własnego zachowania na tle grupy
  • rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów, podsycanie zainteresowania światem
  • stymulowanie sensoryczne, kształtowanie słuchu muzycznego, przygotowanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach

Tydzień 3. Dzień rodziny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem, doskonalenie umiejętności konstruowania zdań
  • porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi
  • utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, w tym w określonych środowiskach przyrodniczych, kształtowanie sprawności fizycznej
  • uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych, rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności rytmicznych