
Innowacja pedagogiczna „Sensoryczna, wilanowska wiosna”
Zabawy sensoryczne odgrywają kluczową rolę w rozwoju dziecka. Są świetnym sposobem na zabawę, jednocześnie pozwalając na ćwiczenie wielu zmysłów naraz. Dzięki nim dziecko otrzymuje różnorodne bodźce, co poszerza jego doświadczenia. Nasz mózg stale odbiera bodźce z różnych zmysłów z całego ciała, a jego zadaniem jest ich kierowanie i porządkowanie. Ważne jest, aby już od narodzin dostarczać mózgowi różnorodnych bodźców, a wiek przedszkolny jest szczególnie istotny w tym procesie. Wiosna przynosi ze sobą wspaniałe materiały do zabaw sensorycznych, a coraz dłuższe dni są doskonałą okazją do wielozmysłowych aktywności.
Innowacja „Sensoryczna, wilanowska wiosna” ma na celu wszechstronny rozwój dzieci poprzez organizowanie zabaw wspierających integrację sensoryczną.
Co tydzień, począwszy od 06.03.2025 r. do 29.05.2025 r. dzieci z grupy „Świetliki”, „Pandy”, „Rybki”, „Pingwinki”, „Zajączki” i „Jeżyki” realizują wybrane zadania zaproponowane na dany tydzień. Każdego tygodnia poruszają one inną sferę sensorycznych doznań.
Innowacja zaproponowana i opracowana została przez nauczycielkę grupy „Pingwinki” Annę Dworakowską.